Skip to main content

tell:+9821-88894445-8

فلیم فتومتر چیست

اصل فلیم فتومتری بر اساس اندازه گیری شدت نور ساطع شده در هنگام ورود فلز به شعله است. طول موج ایجاد شده اطلاعاتی در مورد عنصر و رنگ شعله و اطلاعاتی در مورد مقدار عنصر موجود در نمونه را گزارش می دهد.

فلیم فتومتر یکی از شاخه های طیف سنجی جذب اتمی است. همچنین به عنوان طیف سنجی انتشار شعله شناخته می شود. در حال حاضر این دستگاه به ابزاری ضروری در زمینه شیمی تجزیه تبدیل شده است. فلیم فتومتر را می توان برای تعیین غلظت یون های فلزی خاص مانند سدیم، پتاسیم، لیتیوم، کلسیم و باریم و غیره استفاده کرد. در فلیم فتومترها، یون های فلزی به شکل اتم استفاده می شوند.

فلیم فتومتر ها چگونه کار می کنند

در فلیم فتومتری ، از شعله برای تشخیص و نمایش همزمان یا متوالی پنج یون (K، Na، Li، Ca و Ba) و برای تعیین دقیق غلظت هر یک در یک ماده خاص استفاده می شود. نورسنجی با شعله یا فلیم فتومتری با اندازه گیری شدت نور ساطع شده (با استفاده از طول موج یک رنگ اندازه گیری می شود) و زمانی که عنصر در معرض شعله قرار می گیرد، اندازه گیری انجام می گردد.

ماده ای که آزمایش می کنید ابتدا از طریق یک نبولایزر به داخل شعله انتقال می یابد. هنگامی که محلول در اثر شعله تبخیر می شود، نمونه به اتم تبدیل می شود. این اتم ها پس از جذب گرما از شعله تحریک می شوند. هنگامی که این اتم ها به حالت عادی خود باز می گردند، طول موج خاصی تابیده می شود. سپس شدت نور این طول موج اندازه‌گیری می‌شود و با ویژگی رنگ مربوط به فلزی که نشان‌دهنده آن است، به آن فلز نسبت داده می‌شود.مثلا شعله سدیم (Na) زرد بوده و دستگاه به ما می گوید که کدام فلز در ماده ای که آزمایش می کنید و به چه غلظتی موجود هستند‌.

قیمت دستگاه فلیم فتومتر

برای خرید دستگاه فلیم فتومتر آزمایشگاهی خود  با مراجعه به وب سایت ما در (ptnlab.com) خرید خود را تکمیل کنید، ما بهترین انتخاب های خود را از انواع دستگاه فلیم فتومتر  از شرکای قابل اعتماد خود در سرتاسر دنیا همراه با یک سیستم فناورانه که مطابق با نیازهای زمان به روز می شود را در سایت فوق برای شما گردآوری نموده ایم.

نمایندگی رسمی فروش دستگاه  فلیم فتومتر در ایران

پارس طب نوین با بیش از سی سال سابقه در حال حاضر نمایندگی تعدادی از کمپانی های خارجی تولید کننده انواع دستگاه فلیم فتومتر در ایران بوده. پارس طب نوین افتخار دارد که یکی از بزرگترین نمایندگی های فروش انواع دستگاه های فلیم فتومتر در ایران بوده و تا به حال نیاز بسیاری از کارخانجات و شرکت ها و مراکز تحقیقاتی و علمی را تامین نموده است.
در حال حاضر شرکت بین المللی پارس طب نوین ارائه کننده دستگاه فلیم فتومتر از کمپانی های - BWB انگلستان ،Jenway انگلستان، sherwood انگلستان ,kruess آلمان,pg instrument انگلستان ... در ایران می باشد.

تعمیرات  انواع فلیم فتومتر

پارس طب نوین علاوه بر تیم فروش، تیم تعمیرات و فنی بسیار مجرب با تجربه چندین ساله در صنعت آزمایشگاهی را در اختیار دارد. برای تعمیر  دستگاه فلیم فتومتر خود نیازی نیست که دستگاه خود را از پارس طب نوین خریداری کرده باشید. برای تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی فقط کافی است با واحد فنی شرکت تماس حاصل نمایید تا دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی شما در اسرع وقت تعمیر و در اختیار شما قرار گیرد.

برندهای تولیدکننده